fredag, september 12, 2008

Livet utan display är inte alltid enkelt. Men kärleken övervinner allt. Eller?

Jag älskar verkligen min mp3-spelare. Den är av typen Creative Zen Stone (med högtalare), och jag har tidigare skrivit ett inlägg om min kärlek till den.

Men kärleken är (som med allting annat?) komplicerad, och vi befinner oss i en svacka just nu. Anledningen är en "liten" defekthet som vi valt att inte tala speciellt mycket om eftersom att det är ett känsligt ämne; min mp3-spelare saknar display. Den finns inte. Det finns bara några knappar och ett vackert svart skal.

Tidigare har det spelar mindre roll. Jag har trixat/pillat på knapparna och det mesta har fungerat ok. Det har tagit tid att lära sig att leva och verka på detta sätt, men det är tid som jag valt att offra för kärleken oss emellan.

Men nu är jag...less. Det mesta känns jobbigt, och när jag låter någon ta del av vår kärlek och bjuder på en lyssning (eller två) och sedan får frågor som "Vad heter skivan/låten?" eller "Vilket låtnr är det?" och inte kan detta per automatik så försätts jag i en panikartad sitiuation där det inte finns några svar att ge. Mållös, med gråten i halsen, tvingas jag erkänna för mig själv att det kanske finns ett slut på denna kärlekshistoria. Jag kanske måste gå vidare...ensam.

Eller jag vet inte. Jag är förvirrad. Förrvirrad och ledsen. Hur löser man som bäst en sådan här situation utan att såra en vän. En kärlek. Min kärlek. Min Creative Zen Stone...med högtalare.

Hjälp mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu sk ajag berätta något för dig, det är en liten hemlis, för det är inte officiellt riktigt än... apple har släppt en mp3! jo det är sant! det är något som kallas ipod och det har en display. Jag lovar! Den håller rätt bra standard och funkar att sätta i datorn. Den är jättefin och jag har en som även visar filmer, det är guld värt, men du måste hålla dig för dig själv, för det är som inte riktigt släppt ännu... Det är sååå nytt! coolt va? Ems

Anonym sa...

Lösningen är egentligen enkel för dig. Du tar med dig din MP3 på fest och sen innan kvällen är slut så har lyckats supa bort den och då måste du köpa en ny fin med display :) Känner du igen historien Fredrik? hehe

Fredrik sa...

Anonym (ems): Ge dig! Du luras! Eller?

Ps. Du är kass på att vara anonym! :P

magdag: Sant. Var ett tag sedan det hände senast. Kanske dags för en repris snart? :)

Anonym sa...

håller med magda ...lägg den i porten så tar inte nån den ...ha ha