fredag, september 19, 2008

Konsten att vara snäll/elak på en och samma gång.

Följande scenario utspelade sig på Ekbergs konditori alldeles just.

Jag är på väg ut genom dörren - för övrigt efter att jag lunchat mig mätt på deras underbara pastasallad!!! - när jag möter en äldre kvinna/dam/tant (whatever!) som är på väg in i lokalen. Snäll som jag (naturligtvis) är så håller jag upp dörren och möts av ett tacksamt "Tack" varpå jag direkt efter släpper greppet om dörren som snabbare än snabbt smäller med rätt stor kraft rakt på den stackars tanten.

Hon överlever. Jag ber om ursäkt, och springer snabbt därifrån.

Kontentan; Ekbergs pastasallad är godare än allt annat och deras dörr är en tantfälla som får allt det trevliga hos en trevlig kille som Fredrik att verka otrevligt.

Inga kommentarer: