torsdag, oktober 23, 2008

Konsten att sälja in sig själv på rätt sätt.

Om sanningen ska fram (handen-på-hjärtat) så är det inte direkt en strykande åtgång av mina visitkort. Dom ligger där i sin ask och ropar "Hallå! Se mig! Ta mig! Äg mig!" och jag matar dom med sjävförtroende ("Jag lovar, ni är bra! Även om ingen gillar er så...ni är bra!") varje dag. Men det hjälper inte, dammet lagras likt förbannat som ett elakt in-your-face konstaterande på mina små rackare.

Men, eftersom att problemlösning är mitt yrke (och mellannamn!) så satte jag raskt samman en åtgärdsplan, gjorde en fallstudie, analyserade utfallet och *ta da* ett inköp av några godisklubbor senare så hade jag implementerat en lösning på mina bekymmer.

Numera får mina godissugna kollegor per automatik med sig en del av Fredrik när sockersuget gör sig påmint ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, dom där kommer juh att ligga kvar på botten av skålen på samma sätt som såna dåliga punchpralinerna alltid gör i slutet av festen. =)

//Fd. Tango 2

Anonym sa...

Haha smart! Jag har 200 visitkort som jag fick när vi gjorde om loggan. De har legat där och ca 15 har gått åt (då jag i princip tvingat på dem på folk jag känner, eller skickat med i diverse utskick). Ska testa din idé. Tyvärr är det bara väldigt få som besöker vårt kontor. Hm... ska vi posta varandra ett visitkort? Ems

Fredrik sa...

Tango 2/Peter: Kan meddela att det hela blev en succé utan dess like, och att jag numera är känd. Även fattig pga. alla klubbor jag "tvingats" köpa :P

Ems: Du menar alltså att vi hjälper varandra att bli av med våra visitkort. Låter smart, jag säger; It's a deal!