tisdag, augusti 14, 2012

Akfg (läs: Akne).

"32 år gammal med knottrig tonårshy". Så brukar jag inte presentera mig (jag brukar byta ut "gammal" mot "ung"), men det är en bra beskrivning av mitt jag. Eventuellt med en viss nyans av personlighet också (läs: cool/ball/coolball etc), men det orkar jag sällan lägga till.

Med det sagt så firar jag och min knottriga tonårshy snart 20-årsjubileum. "Trevligt", kan vissa kanske tycka. Det tycker inte jag, men å andra sidan är det aldrig fy skam med ett jubileum. Så vi kan väl säga att jag är halvpeppad för "eventet".

Skämt åsido har jag besökt hudmottagningen på Sunderby sjukhus (i smyg) för att undersöka möjligheten till någon form av avslut/skilsmässa. Det var en intressant visit, där jag fick träffa en kvinnlig hudläkare vid namn Consuela Gorgonzola (obs! mitt minne kan vara färgat av att jag gillar "Family Guy" och gorgonzolaost). Hon berättade om ett läkemedel vid namn Roaccutan, som typ är mitt sista alternativ. Behandlingstid ca 6 mån (en hyfsat tung behandling) och med få garantier för att det helt funkar efter första kuren. Eller andra. Eller tredje...

Jag fick sedan läsa igenom ett informationsblad om läkemedlet, och just detta stycke - om eventuella biverkningar - fångade mitt intresse (på flera plan):





































Med det sagt, så ändrar jag ikväll min relationsstatus på Facebook till "Fredrik Granberg is in a relationship with knottrig tonårshy - it's complicated".

1 kommentar:

Behandling sa...

Har du provat alla andra metoder som finns först?
Roaccutan är som sagt va en ganska tung behandling.